Telefonie

Telefonie

Vanuit de telecommunicatiesector zijn de laatste paar jaar zeer interessante technieken geïntroduceerd. Vooral op het gebied van kostenbesparing en efficiëntie is er veel veranderd. Van VoIP lijkt bijna iedereen wel eens gehoord te hebben, getuige de vele vragen die we hierover krijgen. Ook de integratie met gsm toestellen of het kantoor netwerk kan een behoorlijke efficiëntie en besparing tot gevolg hebben.
Over Voice over IP (ook wel VoIP of internettelefonie) wordt momenteel veel geschreven in de media. Steeds meer partijen bieden de mogelijkheid 'iets' te doen met deze nieuwe dienst. Meer en meer bedrijven onderzoeken de mogelijkheden van een succesvolle implementatie. Op dit moment werkt ca. 70% van alle bedrijven in het MKB op een of andere manier met VoIP. Voor de grotere bedrijven ligt dit percentage hoger. Dat VoIP gaat doorbreken is geen vraag van of, maar van wanneer. Maar er bestaan nog veel onduidelijkheden. Wat is VoIP precies en hoe werkt het? Wat zijn de voordelen? En moet er ineens overgestapt worden, of kan VoIP ook gefaseerd worden ingevoerd? Ondanks de enorme groei, beschikt tot op heden slechts een fractie van alle wereldburgers over een VoIP aansluiting. Wit u iemand bellen buiten de eigen organisatie, dan is de kans zeer groot dat een gesprek over traditionele telefoonlijnen moet plaatsvinden. Een VoIP telefooncentrale zal dus ook verbonden zijn met het telefoonnetwerk via een of meerdere ISDN of PSTN-lijnen.

Een niet te vergeten vorm van telefonie is mobiel telefoonverkeer. Hierbij doet de situatie zich voor dat van vast naar mobiel bellen over het algemeen duurder is dan bellen van mobiel naar mobiel. Daarom kunnen moderne telefooncentrales worden voorzien van een zogenaamde GSM-gateway. Deze compacte GSM-zender werkt als een mobiele telefoon: het kan gesprekken aannemen en opzetten. Indien u een mobiel nummer belt, zal de telefooncentrale de verbinding opzetten via de GSM-gateway. Het gesprek vindt dan plaats binnen het mobiele netwerk en is dus goedkoper. Beschikt u over een GSM groepsabonnement, dan kunt u een van de SIM-kaarten in de gateway plaatsen. U belt dan via de centrale in veel gevallen gratis, of met grote korting naar uw collega's. Omgekeerd bellen collega's voordelig via het 06-nummer van de telefooncentrale.

 

Wat kan Telking voor u doen?

Wat kan Telking voor u doen?

Telking heeft zich gespecialiseerd in het bedenken en het leveren van een totaaloplossing. Voor het geheel of een gedeelte hiervan kunt u bij ons terecht. Een enkel toestel, telefooncentrale of de lijnen om te kunnen bellen en gebeld te kunnen worden, wij zorgen dat alles gereed voor gebruik is. Ook verzorgen wij het onderhoud en of uitbreiding van uw bestaande telecomsysteem.
  • Panasonic
  • Siemens
  • Panduit
  • Webvanced